Rise Up Now part 2

29-11-2023

Ook dit jaar kreeg ik de vraag om nogmaals mee te reizen naar Kenia. Het team wilden mij heel graag laten zien wat ze dit schooljaar allemaal bereikt hadden en vroegen mij daarnaast om een verdiepingstraining. Het afgelopen jaar hebben we meerdere malen online contact gehad met elkaar, onze band was alleen maar sterker geworden en ik voel me zeer nauw betrokken bij het programma. Bepakt en bezakt ben ik in november 2023 opnieuw afgereisd naar Kilifi. Daar werd ik weer zeer warm ontvangen door het Rise Up Now team en de kinderen en huismoeders van het Rescue Center. Ik kreeg de mogelijkheid om de eerst dagen mee op pad te gaan naar verschillende scholen in de regio, zodat het team mij kon laten zien hoe de training werd gegeven. Ik ben enorm onder de indruk hoe het team het programma vorm weet te geven met de weinig middelen die zij tot hun beschikking hebben. Hun enorme motivatie en oprechte betrokkenheid bij de kinderen zorgt ervoor dat dit aanstekelijk werkt. De kinderen komen na schooltijd, omdat ze het zelf graag willen, naar de training. Leerkrachten blijven in  het lokaal omdat ze nieuwsgierig zijn naar het geen waar de kinderen zo enthousiast over praten. Het valt me op dat ook zij gegrepen worden door de verhalen en net zo enthousiast meedoen als hun leerlingen. Na afloop worden er vragen gesteld over het programma en willen ze graag weten of zij als leerkracht ook deze training mogen gaan geven. Dat is een prachtige ontwikkeling die wij als wens hadden bij de start in 2022, maar niet voor mogelijk hadden gehouden dat we die vraag al 1 jaar later zouden krijgen.

Van schooldirecteuren hoorde ik dat ze trots waren op het resultaat. Er komen steeds meer kinderen verhalen vertellen van situaties die zij meegemaakt hebben. Ze durven de stap te zetten om hulp in te schakelen voor hen zelf en voor de ander. Een beweging die steeds groter wordt.

Tijdens de verdiepingstraining hebben we de lessen verder uitgewerkt zodat ze ook met grote groepen aan de slag kunnen en er meer uniformiteit is zodat we vanaf nu ook echt meting kunnen doen van het resultaat. Samen hebben we een ouderbijeenkomst gemaakt, omdat ervanuit een dorpschief de vraag kwam om meer te vertellen over RUN aan de ouders. Alweer zo'n prachtige stap waarvan we niet verwacht hadden deze zo snel te kunnen maken.

Een megaprestatie heeft het team dit eerste jaar neergezet! 7000 leerlingen zijn er bereikt en het doel voor 2024 is niet mis....we gaan voor de 25.000! Daarnaast gaan we samen onderweg om een lessenreeks te maken voor de jongere kinderen. Uiteraard vergeten we de enthousiaste leerkrachten ook niet.

Na een week fijn samengewerkt te hebben, moest ik helaas weer afscheid nemen van het team en dit indrukwekkende land. Met weer veel indrukken rijker en een enorm trots gevoel stapte ik in het vliegtuig terug naar Nederland. Ik zie ze weer snel online, maar kijk ook al uit naar onze nieuwe hereniging die er zeker en vast gaat komen. 



Een kleine impressie

©2024 Tasch Coaching en Training, Eindhoven, KVK nr: 77205979, BTW nr: NL003164141B64 
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin